דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מתגברים על לקויות למידה!!! 

מאת    [ 22/05/2012 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 2628 פעמים ]

שבירת מיתוס - אין ילד עצלן, אין ילד שלא רוצה ללמוד יש ילד שלא יכול!!!!

לא פעם אנו שומעים מהמורה שלילד יש פוטנציאל אבל מתקשה ברכישת השפה, בתרגילי חשבון, בהעתקה מהלוח  בקצב הכיתה. לעיתים כבר בשלבים הראשונים של הלמידה מתחילים לחשוב שלילד יש " לקויות למידה".

 כילדה מאוד השתדלתי ללמוד, אימי והמורות חשבו שאני פשוט עצלנית, עושה "דווקא" מפני שכאשר היו שואלים אותי תמיד ידעתי את החומר, אבל במבחנים לא הייתי כותבת מילה אחת. הכתב שלי היה יפה וברור, העתקתי מהלוח אבל לא הצלחתי לקראו ביעילות את מה שהעתקתי, הייתי טובה מאוד בחשבון אבל לא הצלחתי להבין בעיות מילוליות, אבל תרגילים ובעיות מילוליות בעל פה עשיתי ללא טעויות, לעיתים גם עזרתי לילדים אחרים.

 

 עונשים רבים קיבלתי מאמי ומהמורות על בסיס יום יומי, כמה תסכול היה בי, לו רק יכולתי להסביר אז שאיני מצליחה להבין מה זה הסימנים האלו על הדף, שהאותיות מתחלפות כאשר אני קוראת, אבל אני לא רואה את זה, שאני השתדלתי אבל מאוד עייף אותי הקריאה לכן לא רציתי  להמשיך לאורך זמן. רק בכיתה ה' הייתה לי מורה שהבינה אותי ועזרה לי, היא לימדה אותי ובחנה אותי בדרכים שלא היו מקובלות אז, מי  ידע אז  שיש לקויות למידה. בזכותה שרדת ובזכותה התקדמתי.

רק כאשר ילדי אובחנו עם לקויות למידה וחיפשתי עבורם פיתרון לבעיה ולא רק דרכי עקיפה של הקושי. הבנתי מה קורה גם לי ותרגלתי בעצמי אותם תרגילים. היום ילדי ואני עצמי כמעט התגברנו על הקשיים, אני מצליחה לקרוא ספרים עבי תוכן תוך ימים ספורים, כמות השגיאות הכתיב הולך ופוחת עם הזמן, רצף הקריאה וסגנון הכתיבה משתפרים, הצלחתי לקבל ציונים גבוהים (הצטיינות) במבחנים שעשיתי כאשר קראתי וכתבתי בעצמי. אני כבר לא ילדה מזמן , אבל התחושה שאולי לא אצליח, שזה יהיה אולי קשה מידי נשארה בתוך ליבי עד היום, וכל מאמר, ספר שאני מסיימת ממלא אותי בגאווה, זה הניצחון הקטן והפרטי שלי. אותה תחושה של ניצחון, של הכול יכול חיפשתי עבור ילדי ועבור המטופלים הרבים שלי. הצלחתם זה הצלחתי!!! בני בעלי הלקות הלמידה בתחום הקריאה (הדיסלקטים שלי ), הבכור שעד אמצע כיתה ב' לא זיהה אותיות היום הוא גומר אנציקלופדיות, ספרים, בעל אוצר מילים ויכולות שפתיות גבות .הצעיר מצמצם פערים, יושב במיטה עד מאוחר כי לא רוצה להפסיק באמצע את הספר ,"איך הוא ידע מה עשה הבלש".....

 לכן הורים ומחנכים יקרים מאמר זה בה לתרום לכם מהניסיון ומידיעה שלי כבן אדם, כאמא וכמטפלת מנוסה בטיפול המוצלח בלקויות הלמידה.

 

ציפי כץ – תרפיסטית נוירו התפתחותית תפקודית המשפרת תפקודים בילדים, נוער ומבוגרים בעלי הפרעת קשב וריכוז, לקויות למידה והפרעה בויסות חושי.השילוב של גישות עבודה שונות שהותאמו במיוחד לצרכים הספציפיים של כל אחד מהילדים, הביא לשיפור משמעותי בתפקוד  ולמימוש מכסימלי של הפוטנציאל שלהם בזמן קצר.אני מעניקה למטופלים/מתאמנים צרור מפתחות שיעזרו להם לאורך החיים, והמפתחות הם שלהם גם כאשר הם כבר לא בטיפולי."כל מי שאי פעם בנה גן עדן חדש, שאב את הכוחות לכך מהגיהנום הפרטי שלו"  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב